poniedziałek, 24 marca 2014

Hej. Nie wiem tak naprawdę o czym chcę dzisiaj pisać. Może o życiu po życiu? Taki trochę oklepany temat, ale jakoś na weselszy mnie nie stać. Kiedy człowiek żyje nie zastanawia się zbytnio , co czeka go po śmierci. Dla każdego to wielka tajemnica jak jest "po drugiej stronie". Dość często rozmyślam  o tym, jak jest po śmierci. Jakie jest niebo, jakie piekło, czym tak naprawdę jest czyściec? Czy rzeczywiście jest tak jak mówi Biblia? Czy może to inna religia ma rację? A może każdy z osobna trafi w takie miejsce, w jakie wierzył, że trafi jeszcze za życia? Ale to by było zbyt piękne. Zakładam , że naukowcom, filozofom ani mędrcom tego świata nie uda się tego dowiedzieć za życia i tym samym nikt z żyjących nie dowie się czym jest tak naprawdę śmierć, póki sam tego nie zazna. Czy jest to ulga, czy też może niekończące się cierpienie? Nie wiem. Ale właśnie to, że człowiek nie wie, co jest po śmierci, póki sam nie umrze , czyni ten moment życia człowieka niezwykle tajemniczym. A wiecie co ja osobiście uważam o śmierci? Po pierwsze jest to dość egoistyczny czyn w życiu człowieka, ale niezależny od niego ( chyba, że ktoś popełnił samobójstwo) . Egoistyczny, bo odchodzi się pozostawiając bliskich samym sobie i nie można powiedzieć, jak nam jest TAM. Po drugie wydaje się być całkiem spoko, jeśli pomyślisz sobie, że kiedy umrzesz twoja dusza uwolni się od ograniczeń ciała i będzie całkowicie wolna od tych ludzkich, życiowych problemów. To całkiem spoko. Zawsze wyobrażam sobie, że po śmierci staje się całkowicie wolna i niezależna od niczego. To mnie w jakiś sposób przekonuje, że śmierć nie jest taka straszna. Straszna może być dla osób, które myślą, że po śmierci po prostu przestają istnieć i zostaje po nich tylko pustka. Nie chciałabym, by tak było naprawdę i mam nadzieję , że tak nie jest. 
Wiem, że to ciężki temat, ale jakoś nic lepszego nie przyszło mi do głowy, a o śmierci mam dużo do powiedzenia. Nie wiem czemu, ale lubię takie tematy, i to nie tak, że jestem jakąś dziewczyną , która wariacko myśli o zamachu  na swoje życie, tylko po prostu jestem naprawdę ciekawa, co będzie jak to wszystko się skończy.
Pa!

2 komentarze:

Dziękuje za każdy komentarz! <3
Zawsze się odwdzięczam :3

Obserwatorzy