wtorek, 15 stycznia 2013

A man can be destroyed, but not defeated

Hej. Dziś miałam konkurs. Było dobrze. Grupowo zajeliśmy 4 miejsce, ale jako jedyni mieliśmy pomniejszony skład bo jeden z uczestników miał inny ważniejszy konkurs. Ja za to zostałam nagrodzona za uzyskanie najlepszego wyniku ze wszystkich i dostałam dwie gruuube książki. Dość fajne. 

Dziś chciałam poruszyć dość ważny jak dla mnie temat. Mianowicie : zagrożone gatunki. Jedna z tych książek to " Czerwona Księga Zagrożonych Gatunków Roślin". Jak czytałam w internecie co roku przybywa wiele nowych gatunków fauny i flory, które są zagrożone wymarciem. Przykładem nie tak odległego , wymarłego gatunku jest koziorożec iberyjski, którego wymarcie stwierdzono w 2001 roku. Badacze zauważyli, że wraz z rozwojem ludzkości , ten problem się zwiększa. Kiedyś gatunki wymierały sporadycznie, a teraz obserwuje się coroczne zwiększanie odsetka zwierząt i roślin, ktorym grozi wygnięcie. Tak nie może być! Myślicie, że dlaczego większość z nich jest w takiej sytuacji? Przez nas. Przez działalność człowieka. Niszczymy ich domy. Czyli lasy, naturalne łąki, a także pozbawiamy ich pożywienia, np. wybijając inne zwierzęta, którymi się żywią. Do tego w wieku, kiedy  transportujemy różne gatunki z różnych stron świata do innych krajów i wypuszczamy je na wolność , to skąd mamy pewność , że nie zaszkodzą miejscowym gatunkom? No właśnie jej nie mamy. Tak, więc chciałam was tylko uświadomić, że jako to młodsze pokolenie możemy jeszcze coś zmienić na lepsze. Możemy działać, chronić i wspierać walkę o prawa zwierząt, oraz o poprawienie sytuacji tych gatunków flory i fauny, które są na skraju wymarcia.
Polecam AC/DC - If You Want Blood (You've Got It).
Bye!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za każdy komentarz! <3
Zawsze się odwdzięczam :3

Obserwatorzy